Tot aud: ultra violet, ultra violet - culoarea
anului 2018! Dar cine hotărăște că într-un an se poartă o culoare?
Răsfoind internetul (lucru pe care îl face aproape toată lumea
când vrea să afle repede o informație și care are la dispoziție un gadget care
îi permite navigarea pe internet) am descoperit că Institutul Pantone este cel care decide acest lucru. Adevărat că
nu e prima dată când aud numele acesta, ba chiar mi-e destul de cunoscut, eu
nefiind o străină în ceea ce privește moda.
După mai multe căutări am aflat următoarele lucruri, care sper să
vă “lumineze” și pe voi.
Întâi vă voi face cunoștință cu câteva
infomații generale pentru a vă familiariza cu termenii.
Pantone (arbitrul mondial al culorilor) este o
subsidiară a unei corporații numită X-Rite. Pantone este autoritatea renumită
în ceea ce privește culorile și folosirea acestora în toate domeniile unde se
folosesc culori. Cu toate astea are un rol consultativ. De peste 50 de ani,
acesta a inspirat designerii din toate domeniile
În 1963, Lawrence Herbert, fondatorul
acestui institut, a creat un sistem inovativ pentru identificarea, potrivirea
și comunicarea culorilor, sistem care era menit să problemele legate producerea
cu precizie a unor culori care în comunitatea artistică. Acest lucru a dus la
crearea de cărți care să ajute artiștii în munca lor. Astfel, an de an Pantone
și-a extins acest sistem în toate domeniile cum ar fi: tehnologia digitală,
modă, industria de mase plastice, arhitectură, industria de vopsele și chiar in
design interior etc. De asemenea, Pantone studiază cum culorile influențeză
gândurile noastre, emoțiile, reacțiile.
VIOLET: culoarea violetă
(ultima culoare a spectrului solar, după indigo); de culoarea viorelei, a
micșunelei; culoare între albastru și roșu; vioriu, mov, liliachiu, vioriu,
lila, stânjeniu.
„Inventiv și Imaginativ, ULTRA-VIOLET luminează calea a ceea
ce urmează să vină” – acesta este sloganul culorii anului 2018
O provocare dramatică și o umbră purpurie,
acestă culoare transmite originalitate, ingeniozitate, și găndire vizionară
întreptată către viitor.
Complexă și contemplativă, această culoare ne
duce cu gândul la misterele cosmosului, intrigi și descoperiri a ceea ce
urmeaza să vină.
Culoare
a enigmelor, este un simbol al contraculturii, neconvenționalului și a
strălucirii artistice. De asemenea, simbolizează experimentarea si
nonconformismul, împingând creativitatea în afara limitelor.
De-a lungul istoriei, această culoare a fost
asociată cu misticism, spiritualitate și paranormal.
Pe langă faptul că este folosită pur și
simplu ca o culoare, aceasta are puterea de a transmite mesaje, astfel că
designerii ar trebui să-și folosească inspirația la maxim în realizarea de
creații deosebite.
Așadar,
ultra-violet ar trebui să facă parte din mediul vostru, începând cu
vetimentația și terminând cu interiorul casei.
Închei
prima parte a acestui articol cu speranța că v-am ajutat să înțelegeți cât de
cât semnificația anumitor termeni. În articolul viitor vom trece în revistă
câteva piese vestimentare în tendințe.
Sursa: www.pantone.com, www.pinterest.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu