joi, 1 februarie 2018

Ultra Violet: culoarea anului 2018 - I

Tot aud: ultra violet, ultra violet - culoarea anului 2018! Dar cine hotărăște că într-un an se poartă o culoare?

  Răsfoind internetul (lucru pe care îl face aproape toată lumea când vrea să afle repede o informație și care are la dispoziție un gadget care îi permite navigarea pe internet) am descoperit că  Institutul Pantone  este cel care decide acest lucru. Adevărat că nu e prima dată când aud numele acesta, ba chiar mi-e destul de cunoscut, eu nefiind o străină în ceea ce privește moda.


   După mai multe căutări am aflat următoarele lucruri, care sper să vă “lumineze” și pe voi.
  Întâi vă voi face cunoștință cu câteva infomații generale pentru a vă familiariza cu termenii.

     Pantone (arbitrul mondial al culorilor) este o subsidiară a unei corporații numită X-Rite. Pantone este autoritatea renumită în ceea ce privește culorile și folosirea acestora în toate domeniile unde se folosesc culori. Cu toate astea are un rol consultativ. De peste 50 de ani, acesta a inspirat designerii din toate domeniile
   În 1963, Lawrence Herbert, fondatorul acestui institut, a creat un sistem inovativ pentru identificarea, potrivirea și comunicarea culorilor, sistem care era menit să problemele legate producerea cu precizie a unor culori care în comunitatea artistică. Acest lucru a dus la crearea de cărți care să ajute artiștii în munca lor. Astfel, an de an Pantone și-a extins acest sistem în toate domeniile cum ar fi: tehnologia digitală, modă, industria de mase plastice, arhitectură, industria de vopsele și chiar in design interior etc. De asemenea, Pantone studiază cum culorile influențeză gândurile noastre, emoțiile, reacțiile.


  
       VIOLET: culoarea violetă (ultima culoare a spectrului solar, după indigo); de culoarea viorelei, a micșunelei; culoare între albastru și roșu; vioriu, mov, liliachiu, vioriu, lila, stânjeniu.



„Inventiv și Imaginativ, ULTRA-VIOLET luminează calea a ceea ce urmează să vină” – acesta este sloganul culorii anului 2018
  O provocare dramatică și o umbră purpurie, acestă culoare transmite originalitate, ingeniozitate, și găndire vizionară întreptată către viitor.
 Complexă și contemplativă, această culoare ne duce cu gândul la misterele cosmosului, intrigi și descoperiri a ceea ce urmeaza să vină.
Culoare a enigmelor, este un simbol al contraculturii, neconvenționalului și a strălucirii artistice. De asemenea, simbolizează experimentarea si nonconformismul, împingând creativitatea în afara limitelor.
  De-a lungul istoriei, această culoare a fost asociată cu misticism, spiritualitate și paranormal.
  Pe langă faptul că este folosită pur și simplu ca o culoare, aceasta are puterea de a transmite mesaje, astfel că designerii ar trebui să-și folosească inspirația la maxim în realizarea de creații deosebite.



   Așadar, ultra-violet ar trebui să facă parte din mediul vostru, începând cu vetimentația și terminând cu interiorul casei.
      Închei prima parte a acestui articol cu speranța că v-am ajutat să înțelegeți cât de cât semnificația anumitor termeni. În articolul viitor vom trece în revistă câteva piese vestimentare în tendințe.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu