marți, 3 octombrie 2017

Tipuri de haine I

Mai tot timpul m-am încurcat în denumirile hainelor. Cam de fiecare dată când povesteam cuiva despre o haină pe care am văzut-o și pe care mi-aș dori-o ... o cam dădeam în bară, căci eu mă refeream la ceva și persoana respectivă se gândea la altceva.
Așa că de ceva timp încerc să mă pun la punct cu denumirile exacte ale hainelor. Dacă reușesc sau nu ... nu prea îmi dau seama, dar vă las pe voi să  vă gândiți.
Am făcut ceva cercetări și am găsit câte ceva, ceva ce vreau să vă împărtășesc și vouă. Asta ține de ”Fashion Dictionary” sau pe limba românească: ”Dicționarul de modă”.
Azi vom începe cu ce cred eu că contează în perioada imediat următoare și anume: hainele de toamnă-iarnă. Veți găsi mai jos o ”hartă” cu denumirile și tipurile de haine pentru această periodă. Sper să vă fie utilă cum de altfel îmi este mie.



  Mai intâi voi face câte o mică prezentare a acestor haine pentru a vă familiariza cu noțiunile. Astăzi voi prezenta patru dintre ele.

  Paltonul lung (reefer) confecționat în general din lână a fost purtat initial de marinari sau de militari și era folosit pentru că era foarte călduros. Era croit cu doua rânduri de nasturi, dar s-a renunțat odată cu trecerea timpului și cu evoluția modei. Desi era destinat purtării de către bărbați, încetul cu încetul a fost adoptat și de moda feminină mai ales în ultimele decade.


  Haina scurtă (pea) croită și ea din lână grea, a fost împrumutată și tot de la marinari. Era destinată să ofere ușurință în mișcare marinarilor când erau pe punte. Creată tot pentru bărbați, forma sa scurtă a fost împrumutată și de femei. Ea este perfectă atunci cănd vrei să porți o fustă scurtă pentru a-ți etala picioarele sau blugi skinny. Pentru un look mai feminin poți alege un model cu rever rotund.


  Paltonul scurt (car coat) este o haină dreaptă și câteodată cu o croială în formă de A, cu un guler mic. A fost creată să fie purtată atât de bărbați cât și de femei pentru momentele când conduc autoturismul. Acestă haină simplă este elegantă datorită originilor sale de a arăta un statut social ceva mai ridicat. Este o haină clasică ce se poate purta în special la ținutele office, dar în ultimul timp a prins și în street style” cu skinny jeans, pantaloni cigarette. Materialele alese pentru acest croi pot fi diverse: minimaliste, colorate, îndrăznețe.



  Paltonul scurt cu glugă (duffle coat) este o haină simplă din lână, originară din Belgia. Croit special pentru a putea fi folosit cu usurință, a-l îmbraca cu rapiditate pentru pădurari și de militari împotriva vântului și ploii. A fost adoptat de generatiile tinere după răboi. Este o alternativă a stilului britanic apărând și dispărând din modă, putând avea lungimi diferite. Se poate purta cu o rochie mini, colanți, blugi.


  Pentru azi mă voi opri aici. Continuăm în partea doua cu prezentarea altor tipuri de haine.
 Vă rog să-mi spuneți ce părere aveți, putem împărtăși idei. 
 Sper că va plăcut și să dați 👍.

Sursa: www.thenandnowshop.com; pinterest.com

Un comentariu:

  1. am văzut comentarii de la oameni care au primit deja împrumutul de la domnul Benjamin Lee un ofițer de împrumut care îmi oferă împrumut la rata de 2 roi și am decis să aplic sub recomandările lor și doar 5 zile am confirmat în propriul cont bancar personal un total suma de 90.000 USD pentru care am solicitat. Aceasta este într-adevăr o veste minunată și îi sfătuiesc pe toți cei care au nevoie de un împrumutat de împrumut real să aplice prin e-mailul lor: 247officedept@gmail.com sau whatsapp: + 1-989-394-3740. Sunt fericit acum că am obținut împrumutul pe care l-am solicitat.

    RăspundețiȘtergere